Een nieuwe stap dankzij het nieuwe kassasysteem

Het Duitse Bakkertje in Heerlen bestaat sinds 2014. Naast een vitrine met geurige broden, vlaaien en gebak hebben ze een lunchroom met heerlijke cappuccino, belegde broodjes en soepen. En sinds een half jaar bezorgen ze al hun lekkernijen ook aan bedrijven. Eigenaar Jennifer Jamonin: ‘Deze nieuwe stap hadden we zonder het nieuwe kassasysteem niet kunnen zetten. Het werkt super efficiënt.’

‘Hadden we het kassasysteem maar meteen in 2014 geïnstalleerd! Dat denk ik nu wel eens. Dan hadden we de voordelen vanaf het begin gehad’, vertelt Jennifer. ‘Maar dat is wijsheid achteraf, haha! We zijn dus erg tevreden. We hebben een vaste terminal en twee handhelds. Het is super fijn dat de bestellingen van de lunchroom nu automatisch in de keuken en bij de dranken binnenkomen. De handhelds werken heel eenvoudig en het is veel minder foutgevoelig.’

Persoonlijke aandacht

‘We hadden hiervoor een eenvoudige, analoge kassa’, vervolgt Jennifer. ‘Om naar het digitale systeem over te gaan moesten we veel data invoeren. Dat betekent even tijd investeren, maar dan heb je ook wat. Tom Lemmens en zijn collega’s hebben ons in dat proces goed geholpen. Die persoonlijke aandacht, ook buiten kantoortijden, is super fijn. We herkennen onszelf daar in: wij willen onze klanten ook het allerbeste geven. Bovendien zijn we op ICT-gebied echt een leek, dus daar kunnen we wel wat sturing in gebruiken. We kunnen met iedere vraag bellen, de service is top.’

Goed geregeld aan de achterkant

‘De bestellingen voor bezorging komen binnen via de website, mail of telefoon. Wij verwerken dit meteen in het kassasysteem. In de keuken wordt dan automatisch een bon geprint, inclusief pakbon voor de klant. Aan het eind van de week versturen we de facturen van die week automatisch online. Het is echt een efficiënt systeem. Ook de klanten zijn heel tevreden. Nieuw idee is om te gaan werken met een soort ‘broodabonnement’. Dan worden de bestellingen van het tegoed van een klant afgeschreven. Dat soort innovaties kun je alleen doorvoeren als het aan de achterkant goed geregeld is.’

Rechtstreekse koppeling

‘Het kassasysteem is ook rechtstreeks gekoppeld aan het systeem van mijn accountant’, vervolgt Jennifer. ‘Zij lezen automatisch de omzet en alle informatie in, waar wij weer onze beslissingen op kunnen aanpassen. Het is prettig dat het zo goed geregeld is. Daardoor kunnen wij onze aandacht aan onze klanten en producten besteden.’

“Wij geven u graag een passend advies.”