Al 16 jaar klant
Toen brasserie La Meuse aan de Diepstraat in Eijsden een jaar geleden toe was aan een nieuw kassasysteem liet eigenaar Etienne Rousch zich natuurlijk goed informeren bij diverse partijen. Maar nergens was het gevoel hetzelfde als bij WeKa. ‘De betrouwbaarheid van ons kassasysteem is cruciaal, zeker op drukke dagen’, vertelt Etienne.
Op een dag als Moederdag staan er wel 440 reserveringen. Etienne: ‘Op een topdag serveren we aan zo’n 700 mensen eten. Je kunt je de dynamiek die daarbij hoort wel voorstellen. Dan willen we natuurlijk nog steeds alle aandacht hebben voor onze gasten. Dankzij het nieuwe systeem kan dat. Het is sneller en flexibeler dan het vorige en het werkt gewoon prettig. De interface van kassa en handhelds is 1-op-1, we kunnen eenvoudig aanpassingen doen in tafelindeling en producten en zowel de vaste terminals als handhelds zijn heel intuïtief te bedienen.’
Korte lijntjes
De brasserie bestaat sinds 1923, Etienne werd in 2003 eigenaar. ‘Bij de aanschaf van een nieuw kassasysteem vind ik het belangrijk dat er korte lijntjes zijn. Trouwens, niet alleen bij de aanschaf, ook als we nu een vraag hebben, kunnen we altijd bellen. Ook buiten kantoortijden, en dan wordt het opgelost. Die betrouwbaarheid, daar kun je op bouwen. Tom Lemmens en zijn collega’s zijn erg betrokken. Ook bij de aanleg van de nieuwe infrastructuur en wifi denkt hij mee. Er wordt bij een probleem niet naar anderen gewezen, maar we lossen het samen op. We kiezen voor WeKa dankzij de duidelijke communicatie en het feit dat ze altijd doen wat ze beloven, maar boven alles is het een gevoel.’
Waardevolle informatie
‘Bij de aanschaf van het kassasysteem hebben we ook aan onze organisatie en structuur gewerkt’ vertelt Etienne. ‘De routing, de indeling, het keukenmanagement, daar moet je af en toe tijd voor nemen. We zijn met 70 collega’s, waarvan 12 fulltimers. Het was opvallend dat vooral de jonge garde, veelal studenten, heel snel goed overweg kon met de nieuwe handhelds. Maar ook voor mij als ondernemer is het nieuwe systeem een meerwaarde: ik haal er veel informatie uit, zoals verkoopaantallen, hardlopers, tafelbezetting en omzet. De omzet exporteren we en gaat per mail naar de boekhouder. Heel handig en inzichtelijk.’